U susret prazničnoj euforiji kupovine - "kad je bal nek' je bal"
|
Info
Crni petak je prošao, ali praznične kupovine tek počinju. Rast potrošnje tokom praznika pozitivno utiče na poslovanje trgovaca i proizvođača, popunjava i državnu kasu, ali ne i na kućni budžet potrošača, koji, pod motom – kad je bal, nek’ je bal, tokom decembra uglavnom potroše znatno više novca nego što su zaradili. Psiholozi kažu da se ljudi u prazničnoj euforiji kupovine ponašaju impulsivnije, da se kod njih stvara nerealni optimizam, da razmišljaju samo o sadašnjem trenutku i da ih gotovo ne interesuje šta će biti sutra. Na veću potrošnju utiču i trgovci i bankarske pogodnosti koje nam omogućavaju da trošimo više nego imamo, a da ne uđemo u neka duboka dugovanja, pošto znamo da ćemo već sutra reći kako je januar najduži mesec u godini. Ipak, ne razmišljaju svi tako. Penzioneri, uopšte ljudi sa nižim primanjima itekako paze na svaki utrošeni dinar i ne podležu euforiji kupovine u dane praznika.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!