Podsećajući da su u infrastrukturne projekte u Srbiji uključene i Svetska banka i Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj kao finansijeri, uz kineske, azerbejdžanske i evropske izvođače, Mihajlović u saopštenju najavljuje da će Srbija "uskoro možda imati i američke izvođače".
"Svaki put je politički projekat i svaki put koji gradimo, Srbiji povećava političku, ekonomsku i infrastrukturnu
stabilnost. Zato ne odustajem od autoputeva i regionalnih autoputeva jer su oni važni za stabilnost jedne zemlje", prenosi resorno ministarstvo ocene Zorane Mihajlović u emisiji "Sedmica" Radio Beograda.
Ministarka Mihajlovićeva, govoreći o rezultatima boravku srpske delegacije Kini prethodne sedmice, ocenila je ta poseta "bila verovatno najznačajnija do sada ne samo zbog vrednosti potpisanih ugovora", već i zbog prijateljstva dva lidera i dve zemlje.
"To se vidi iz posebnog odnosa kineskog predsednika Si Đinpinga prema predsedniku Srbije i srpskoj delegaciji, a videli smo to i prilikom razgovora sa drugim kineskim zvaničnicima i kompanijama", ocenila je ona.
Kao važan rezultat posete, ministarka Mihajlović izdvaja i "opredeljenja Kine da ulaže ne samo u infrastrukturu nego i u industriju".
"Ugovori između Srbije i Kine više nisu samo iz oblasti infrastrukture, tu je i rešavanje pitanja RTB Bor, izgradnja industrijske zone u Borči, koji će biti najveća slobodna zona u čitavom regionu", naglasila je ona.
Ministarka je ocenila da se, uz potpisane ugovore, protokole i memorandume, uz postojećih skoro 6,5 milijardi dolara investicija u infrastrukturi i Železari Smederevo, dolazi do iznosa od "oko 10 milijardi dolara kineskih investicija u Srbiji".
Kao prioritete ministarstva u oblasti infrastrukture, ona je navela izgradnju brze pruge Beograd – Budimpešta i rekonstrukciju ostalih deonica na železničkom Koridoru 10.
Prva deonica buduće brze pruge, od Beograda do Stare Pazove trebalo bi da bude završena za dve godine, a za našto više od dve godine i deonica od Stare Pazove do Novog Sada. To znači da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 25 minuta, najavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Ona jenavela i da se trenutno sa kineskom stranom pregovara i o potpisivanju finansijskog ugovora za deonicu od Novog Sada do Subotice, vrednu oko milijardu evra, što bi omogućilo da se "za tri do tri i po godine" kompletno modernizuje železnički koridor 10 od severa do juga.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!