Na Koridoru 11 kineska kompanija CRBC priprema gradilišni kamp u blizini Lučana, prenosi b92.
Mihajlović je rekla Tanjugu da je završeno sve što je potrebno za početak radova, eksproprijacija zemljišta i izdavanje građevinskih dozvola.
"Vlada Srbije je planirala krajem marta da počnu radovi na novoj deonici Koridora 11 ka Crnoj Gori, između Preljine i Požege", kazala je Mihajlović dodajući da je to jedna od težih deonica za izvođače.
Napomenula je da Ministarstvo građevine očekuje skori početak radova i da samo od izvođača zavisi da li će to biti kraj marta ili početak aprila.
Vrednost radova je 450 miliona evra i trebalo bi, kako kaže, da budu završeni u naredne dve i po godine.
"Mnogo nam je važan autoputa Preljina - Požega za taj deo Srbije, jer ćemo kada ga završimo od Požege graditi dva kraka autoputa, ka Crnoj Gori i BiH: Požega - Kotroman i Požega - Boljare", istakla je Mihajlović.
Na pitanje gde će tačno početi gradnja autoputa Preljina - Požega, ona je kazala da će tačku za početak radova odrediti sam izvođač, ali da će to svakako biti u blizini Lučana.
Predsednik opštine Lučani Milivoje Dolović je rekao da će Kinezi imati kampove na tri lokacije.
"Glavni je boravišni kamp, koji će se nalazi u Krstacu na površini do 6,5 hektara, gde će biti menze, spavaone, teren za košarku i slično. Imaće još dva kampa, jedan u Rtarima, a drugi u Markovici. U njima će se nalaziti asfaltne i betonske baze", kazao je Dolović.
Naveo je da su se Putevi Srbije obratili opštini Lučani sa 109 predmeta za privremenu eksproprijaciju zemlje radi izgradnje glavnog kampa od 6,5 hektara u katastarskoj opštini Krstac u opštini Lučani, kao i da je do sada rešeno 89 predmeta.
Dolović je dodao da će ostalih 20 predmeta biti rešeno do 20. marta, kada će biti završena kompletna privremena eksproprijacija zemljišta kada je reč o opštini Lučani, u skladu sa dinamikom Ministarstva građevine.
Napomenuo je da se na teritoriji opštine Lučani vrši privremena eksproprijacija na ukupno 36 hektara, a u Čačaku i Požega po 12 hektara.
Podsećanja radi, deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.
Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd-Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.
Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli.
Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice, a imaće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje.
Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara.
Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.
Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
U Srbiji je 2016. na Koridoru 11 pušten u saobraćaj autoput Ljig - Preljina u dužini od 40 km, a uskoro će biti u saobraćaju i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km.
Kinezi sa domaćim podizvodacima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub - Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvodači i sada se na njoj popravljaju pojedini delovi.
Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.
Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!